La taxonomia de Bloom

Després d'haver vist com explica l'aprenentatge a partir de les Tic Charles Crook mitjançant les 4 metàfores, ara ens trobem amb una altre manera d'explicar-ho, la Taxonomia de Benjamin Bloom, creada l'any 1956. Ell, juntament amb altres col·laboradors, va classificar les activitats educatives i les va graduar de més senzilles a més complexes, l'objectiu de les quals era desenvolupar l'aprenentatge de manera cognitiva, psicomotora i afectiva. 
La taxonomia de Bloom va ser modificada dues vegades des de la seva creació a mitjans del s.XXI, una vegada l'any 2000 i la segona l'any 2008. En la imatge que us adjunto a continuació podem apreciar les diferències entre la versió inicial del 1956 i la primera versió modificada de l'any 2000.

Podem veure que les principals diferències es troben en la utilització de verbs enlloc de substantius en les categories i que les dues categories superiors estan canviades de lloc.

L'any 2008 es va proposar una nova visió que és la que coneixem com a "Taxonomia de Bloom per a l'Era Digital". Aquesta nova versió de la Taxonomia de Bloom es posa al dia dels avenços de les noves tecnologies que en els 8 anys des de l'última versió han anat sorgint. 


Després d'haver llegit i entès la Taxonomia de Bloom i les seves versions posteriors vam haver de fer una activitat que ha servit també com de resum general de tot el que hem treballat durant el curs i totes les eines i recursos Tic que hem utilitzat, indicant quina habilitat cognitiva, segons la versió del 2008, es desenvolupa. Us deixo la meva taula a continuació: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada